Home > Berita > Doktor Perkosa Gadis Bisu Dan Tuli

Doktor Perkosa Gadis Bisu Dan Tuli

facebook LIKE UTK TERIMA UPDATE TERKINI & KLIK [X] UTK TUTUP --> Button Close

Like kami di facebook untuk menerima update terkini terus ke wall facebook anda.

Seorang gadis yang bisu dan tuli diperkosa oleh doktor muda di sebuah hospital pemerintah di Benggala Barat, India. Setelah kejadian, gadis berumur 19 tahun itu ditemukan terbaring tak sedarkan diri dalam keadaan telanjang di hospital tersebut.
“Kami telah menerima laporan bahawa seorang gadis yang bisu dan tuli telah diperkosa oleh seorang doktor muda di Bankura Sammilani Medical College. Korban telah diperiksa secara medik oleh pihak lokal dan kami tengah membawanya ke Kalkuta untuk menjalani ujian lainnya,” ujar Ketua Polis Bankura, Pranav Kumar, seperti dilapor oleh The Times of India, Rabu (29/2/2012).
Baju yang dikenakan korban serta juga cadar yang berada di lokasi kejadian juga ikut diperiksa di laboratorium.
Pada Isnin (27/2) malam waktu setempat, diketahui bahawa korban mendatangi hospital untuk memeriksakan sakit dada yang dideritanya. Namun yang terjadi selanjutnya, gadis malang itu ditemukan telanjang dan tak sedarkan diri di sebuah bilik di hospital tersebut.
Pihak keluarga pun segera melapor ke pihak polis. Namun pihak hospitaljuga tidak tinggal diam. Mereka menunjuk pasukan khusus untuk menyiasat insiden ini.
“Kami menerima aduan terkait hal ini. Dilaporkan bahwa doktor bersangkutan memeriksa pesakit  tanpa didampingi oleh staf perempuan rumah sakit mahupun sjururawat perempuan lainnya. Tim penyelidik akan menyiasat lebih jauh tudingan tersebut,” terang Kepala RS, Panchanan Kundu.
Insiden ini terjadi di saat pemerintahan negara bahagian Benggala Barat yang dipimpin oleh menteri perempuan, Mamata Banerjee, menghadapi kritikan keras soal kes pemerkosaan yang terus meningkat.
Tercatat bahawa pada awal bulan Februari ini, seorang wanita India keturunan Inggris diperkosa di taman Kalkula. Kemudian pada 24 Februari lalu, seorang wanita pemulung di Baranagar diperkosa sejumlah lelaki dan kemudian dibunuh oleh seorang pemandu  trak. Lalu di distrik Burdwan, seorang wanita diperkosa oleh para perampok setelah cuba melawan mereka.sumber

Carian ke artikel ini

Artikel Yang Mungkin Anda Minati

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *