Home > Berita > “Jangan Gunakan Filter & Ambil Gambar Sejam Selepas Matahari Terbit” – Jurufoto Ini Pernah Dibayar RM40,000 Untuk Sekeping Foto & Kini Dia Berkongsi Tips Ambil Gambar Cantik

“Jangan Gunakan Filter & Ambil Gambar Sejam Selepas Matahari Terbit” – Jurufoto Ini Pernah Dibayar RM40,000 Untuk Sekeping Foto & Kini Dia Berkongsi Tips Ambil Gambar Cantik

facebook LIKE UTK TERIMA UPDATE TERKINI & KLIK [X] UTK TUTUP --> Button Close

Like kami di facebook untuk menerima update terkini terus ke wall facebook anda.

Jack Morris, 26, dan kekasih, Lauren Bullen, 24, bertemu pada Maret 2016 ketika sedang bepergian di Fiji.

Sejak dari itu, pasangan terbabit bersama mengembara sebagai blogger travel dan telah mengunjungi 45 buah negara bersama-sama. Dan, mereka memperoleh penghasilan enam angka setiap bulan untuk gambar-gambar yang cantik.

Dan sekarang, Jack, dari Manchester, mengungkapkan tip paling berguna bagaimana dia dan kekasih mengambil gambar memukau.

"Di sebagian besar waktu, kami suka mengambil foto satu jam setelah matahari terbit. Area yang sibuk tidak biasanya masih belum sibuk ketika ini, "tulisnya di blog Do You Travel.

Jack juga mengatakan dia menghindar dari menggunakan filter instagram dan selalu mengambil waktu untuk memastikan gambar-gambarnya tepat.

"saya edit semua gambar saya dengan cara yang sama menggunakan preset Lightroom dan saya rasa itu mungkin sebabnya mereka terlihat hampir sama. saya juga mencoba merencanakan untuk foto berikutnya sehingga kena dengan isi konten Instagram saya yang terbaru. " katanya.

"Saya tak gunakan aplikasi telepon atau filter, saya cuma mengedit foto saya menggunakan Lightroom di Macbook Pro. Jika foto saya terlihat sedikit gelap, saya kadang-kadang memanipulasinya menggunakan editor pre-post di Instagram.

Jack juga mengungkapkan dia dan Lauren mengambil semua foto mereka sendiri dan setiap foto mereka bersama diambil menggunakan tripod dengan alat kontrol waktu .

Kini, pasangan itu memiliki tiga juta pengikut di Instagram dan memperoleh ribuan dollar untuk setiap post berbayar di media sosial itu.

Jack mengatakan, dia dan Lauren tidak akan mengambil kurang dari $ 3.000 (Rp 13.000) untuk setiap post.

Paling mahal , Jack pernah dibayar sebesar $ 9,000 (RM40,000) untuk sebuah foto.

Sumber: hellomagazine.com

Artikel Yang Mungkin Anda Minati

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *