Home > Berita > kata mutiara untuk yang patah hati dalam percintaan

kata mutiara untuk yang patah hati dalam percintaan

facebook LIKE UTK TERIMA UPDATE TERKINI & KLIK [X] UTK TUTUP --> Button Close

Like kami di facebook untuk menerima update terkini terus ke wall facebook anda.

salam sejaterah semua..sy hraf sehat2 hendaknya..hehe…sebenarnya sy sharekan entry kata mutiara untuk yg patah hati dalam percintaan ini adlah bukan hanya bermaksud hanya untuk yg putus cinta sahaja..tapi..juga untuk yg telah mendapat keputusan SPM 2010 hari ini…dan sy ucapkan selamat menuju kejayaan yg diingini bagi yg telah berjaya..dan untuk yg tidak berjaya jgn lah korang patah hati mahupun jiwa..kerana patah hati itu adalah amalan setan semata-mata..bak kata pepatah-“sekali gagal,tidak semestinya gagal selamanya”er..pandai plak sy berkata pata skg nie..huhu..so…
so..untuk yg gagal..sy wajibkan supaya aggaplah “cinta“ini sebagai ganti spm yg telah korang gagal itu..dan jgn sesekali patah hati dan semangat..juga anggaplah “cinta“ini sebagai ganti pelajaran..
dan yg paling best sekali yg mungkin ramai kornag sana yg belum tahu tentang ini…hehe…ia..i..tu..to day is my bufday yg ke 23 thn..iaitu-23/o3/88…huahuaua…sukanye..sebetulnya..entry sy kali ini adlh satu dalm tiga..cinta,spm,my bufday…dan bila sy renung2kan..ketiga2 perkara itu semua boleh dikaitkan dengan tajuk kpada entry sy kali ini..so..tak salah kalo sy postskan dengan tajuk itukan….hehehe…sy sengaja postskan kata mutiara path hati bercinta ini…sebab nanti korang boleh applikasikan cinta ini sebagai pelajaran..dan mula dari saat ini..korang dimestikan supaya cintai lah dia(pelajaran)..kerana dia(pelajaran) tidak akan mencintai korang tanpa dia(pelajaran)di cintai..jadi kalo korang tak mencintai pelaran ini..bereeti..80%kemungkinan korang akan gagal lagi…
ok..lah..tak nak ckp lebar meleleh lagi..terus aje baca kata mutiara patah hati dalam percintaan…

-Jika cinta tidak dapat mengembalikan engkau kepadaku dalam kehidupan ini, pastilah cinta akan menyatukan kita dalam kehidupan yang akan datang
-Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya. 
-Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu. Hanya untuk menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi. 
-Kamu tahu bahwa kamu sangat merindukan seseorang, ketika kamu memikirkannya hatimu hancur berkeping. Dan hanya dengan mendengar kata “Hai” darinya, dapat menyatukan kembali kepingan hati tersebut. 
-Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehinggalah kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna sesalan karena perginya tanpa berpatah lagi. Kamu tidak pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. 
-namun apabila sampai saatnya itu, raihlah dengan kedua tanganmu,dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya.
-Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu. 
-Bercinta memang mudah.Untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh. Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan…
ok..habis dah..hehe… korang jagan lupa ucap hpy birtday untuk sy yer….

Artikel Yang Mungkin Anda Minati

3 comments

  1. hepi besday to josrevalution 🙂 semoga ceria selalu 🙂

    nice entry bro.. kena kuatkan semangat walaupun SPM gagal.. 🙂

    10 Remaja Popular Dunia

  2. happy biirthday to you~~!!!

    wah..moga bahgia selalu bro..

  3. hehe…Henry Zackery n missSenget tq,,for ucpn,,:)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *