Home > Berita > KENAPA KIAMAT TIDAK BERLAKU PADA 21/12/12?

KENAPA KIAMAT TIDAK BERLAKU PADA 21/12/12?

facebook LIKE UTK TERIMA UPDATE TERKINI & KLIK [X] UTK TUTUP --> Button Close

Like kami di facebook untuk menerima update terkini terus ke wall facebook anda.

kiamat 21-12-12KENAPA KIAMAT TIDAK BERLAKU PADA 21/12/12? | Menurut NASA ramalan kiamat berlaku pada 21 disember 2012adalah sesuatu yang tidak masuk akal.Oleh sebab itu NASA mengeluarkan sebuah Video yang berjudul why the world didn’t end bagi menjelaskan kenapa kiamat tidak terjadi pada tarikh tersebut seperti yang diramalkan dalam kalender kuno suku maya.

Menurut para pengkaji isu ini timbul ap bila berlaku salah faham diatas sistem kalender suku maya yang jika dipadan kan dengan kalender masihi akan berakhir pada 21.12.2012.maknanya tarikh kalender itu berakhir dan akan masuk ke tahun yang baru.contohnya sepeti tarikh 31.12.2012 adalah tarikh yang terakhir untuk tahun 2012 dan 1 january untuk permulaan tahun yang baru.

Menurut satu cerita yang dihebohkan di internet,ada planet yang bernama NIibiru yang akan menghampiri dan melanggar bumi.kalau memang betul ujudnya planet ini,pihak NASA sudah lama dapat mengesan planet ini.Ada beribu orang ahli astronomi yang menyoroti langit setiap malam juga tidak mengesan apa-apa petunjuk seperti yang dihebohkan.

Sebelum ini ramalan Planet Nibiru atau planet X akan melanggar bumi pernah di hebohkan pada tahun 2003.namun ramalan itu tidak tepat dan pihak2 yang yakin kiamat akan terjadi pada tarikh tersebut telah meminda ramalan tesebut pada tarikh 21.12.2012.

Fenomena2 alam  yang terjadi juga banyak dikaitkan dengan ramalan hari kiamat.antaranya berlakunya penjajaran planet2 dalam satu garis lurus yang dikataka bakal menyebabkan kegelapan dibumi.

sejak dahulu lagi ada beribu ramalan kiamat yang diperkatakan.yang pasti kita masih disini-Don Yeomans(pimpinan program Near-Earth Object di Jet Propulsion Laboratory).sumber-http://www.myberita.com/

Artikel Yang Mungkin Anda Minati

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *