Home > Berita > Kisah 5 Beradik Maut Setelah Memakan Telur Ikan Kurau

Kisah 5 Beradik Maut Setelah Memakan Telur Ikan Kurau

facebook LIKE UTK TERIMA UPDATE TERKINI & KLIK [X] UTK TUTUP --> Button Close

Like kami di facebook untuk menerima update terkini terus ke wall facebook anda.

Kisah 5 Beradik Maut Setelah Memakan Telur Ikan Kurau

Kebalakangan ini kita sering mendengar kisah kisah yang kita fikir pada mulanya tidak masuk akal, tapi ia benar benar terjadi pada keluarga ini. Kisah yang menyayat hati ini perlu di jadikan teladan sesama kita. Kisah ini berlaku pada tahu 1974 di melaka. Pada Masa itu kesemua mangsa berumor diantara 3 hingga ke 11 tahun.

Kubur lima beradik mangsa telur ikan kurau

Nak dijadikan cerita, ayah mereka En Kassim membeli telur ikan kurau untok dijadikan juadah makan tengahari bersama anak-anak kesayanganya. Setibanya anak-anak En.Kassim pulang dari sekolah, mereka terus memakan masakan asam pedas telur ikan itu tadi bersama ayahnya. Tiba-tiba ayahnya merasa kebas di lidah, dengan pantasnya en kassim memanjat pokok kelapa untok mendapatkan air kelapa muda sebagai penawar kepada sebarang keracunan makanan. Namun Allah lebih menyayangi mereka . Kesemua 5 beradik itu tadi pengsan Dan telah pergi untok selamanya. 


Al fatihah

Cerita dari waris mangsa iaitu isteri kepada adik mangsa yang terselamat

Pada Masa itu abah pergi ke pasar membeli telur ikan kurau. Emak pon memasak telur ikan itu. Akak , abang baru balik sekolah Dan makan masakan telur ikan kurau itu. Nak dijadikan cerita, setelah memakan masakan telur itu, mereka pon pengsan Dan dibawa ke hospital. Tapi pada Masa itu Allah lebih menyayangi mereka. Masa itu luluh hati ibu mentua saya. Allah saja yang tahu betapa peritnya Dan sedihnya hati seoarang ayah Dan ibu. Pada Masa kejadian suami saya masih kecil lagi berumor 6 bulan.Dialah anak yang terakhir pada Masa itu. Dengan izin Allah 5 yang diambil 5 digantinya. Sekarang sudah 43 tahun arwah 5 beradik itu pergi.sekarang suami saya pula yang meletakan nama yang sama dengan arwah pada anak-anaknya.

1. Syukur
2. Hijrah

Suami saya memberikan nama tersebut kerana teringatkan pada arwah abang Dan kakaknya.
( Nurul ain Osman )

Alfatihah

Cerita ini sekadar perkongsian kepada kita semua, marilah kita sedekah kan Alfatihah pada mangsa, semoga mereka tenang di sana, Amin. 

Sumber Fb Wan Muhamad

The following two tabs change content below.

Comments

comments

Artikel Yang Mungkin Anda Minati

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *