Home > Berita > WANITA GERGASI MENINGGAL DUNIA

WANITA GERGASI MENINGGAL DUNIA

facebook LIKE UTK TERIMA UPDATE TERKINI & KLIK [X] UTK TUTUP --> Button Close

Like kami di facebook untuk menerima update terkini terus ke wall facebook anda.

wanita gergasiWANITA GERGASI MENINGGAL DUNIA | Lansing (Michigan): Seorang wanita yang mengalami penyakit ganjil yang menyebabkan dia membesar luar biasa, meninggal dunia pada usia 34 tahun, lapor media semalam.

Tanya Angus, dari Las Vegas, menghabiskan masa sejak 12 tahun lalu untuk mencari penawar kepada masalah badannya yang tidak berhenti membesar.

Ketika berusia 21 tahun, Tanya cuma setinggi 1.76 meter dan beratnya 59 kilogram. Dalam keadaan begitu, Tanya mampu menunggang kuda, belajar menari dan memiliki teman lelaki.

Namun, kewujudan tumor di sekeliling kelenjar pituitari di otak wanita itu menyebabkan hormon tumbesarannya terus dihasilkan secara besar-besaran.

Kes Tanya dianggap paling ekstrem berlaku setakat ini apabila tubuhnya membesar sehingga 2.1 meter dan seberat lebih 181 kilogram. Dia dipecat daripada tugasnya sebagai penyelia di pasar raya Walmart di Michigan apabila masalah badannya menjadi semakin serius. Tanya juga ditinggalkan kekasih apabila dia disalah anggap sebagai lelaki oleh keluarga teman lelakinya. Namun, Tanya tidak pernah berputus asa mencari penawar. Ogos tahun lalu, doktor mendapati hormon tumbesarannya mula menurun menjadi normal untuk kali pertama. Dia juga pernah menjalani tiga pembedahan untuk membuang tumor berkenaan, tetapi gagal kerana badannya masih kekal membsar.sumber-http://www.hmetro.com.my

Artikel Yang Mungkin Anda Minati

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *